Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, August 11, 2012

AKU YANG DULU

Aku ingin pulang
kembali kepangkuan masa lalu
menjadi diriku yang dulu
tak perlu lagi menitip angan
biarkan masa menghukum
jerih perih melirik senandung
biarkan saja membeku ditelan masa.

Aku ingin kembali
menyedari diri sendiri
melupakan segala impian
bila segala yang ingin kucerna
hanyalah sebuah rasa yang sia-sia
dan tak perlu lagi menitip bicara.

Aku ingin pergi
berkelana melerai mimpi
membunuh segala keegoan
menghindari tagihan ihsan
bila duka laraku
hanyalah sekadar mainan bagimu
dan aku pun tak lagi keliru
menjadi diriku yang dulu
tak perlu ada cerita
dan tak perlu ke puncak cita
bila segala rasa -rasaku
hanyalah sebuah igauan akal yang dungu.

Che Fauziah Idris
Kuala kurau
Perak
11 Ogos 2012
7.50 pm.

No comments:

Post a Comment