Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, August 24, 2012

ENGKAULAH SAHABAT TERISTIMEWA PADAKU

Aku tak pernah merasai apa yang engkau rasakan
tatkala kaudukung kelahiran anakmu itu
tatkala kaukomatkan di telinganya akan azan kebesaran Ilahi
tatkala kauketahui yang anakmu itu anak istimewa
tatkala kaujerih berkejaran ke hospital untuk merawat anak istimewamu
tatkala kaukelelahan membesarkan anakmu itu dengan kerenahnya
tatkala kautatang anakmu itu bagai menatang minyak yang penuh
tapi yang aku tahu
dan yang aku rasai kini ... aku amat berbangga dengan dirimu
aku amat berbangga untuk mempunyai sahabat sepertimu
yang tak akan pernah kenal penat dan jemu
untuk membesarkan anakmu itu dengan penuh kasih dan sayangmu.

Aku amat berbangga mengenali dirimu sahabatku Cikgu Nik Mie.

ss/spl/pm ... 24/8/2012.

No comments:

Post a Comment